Lentoyhtiöt erottaa nykyisin tehokkaasti toisistaan hinnan lisäksi myös aikataulujen luotettavuus ja asiakaspalvelun taso. Viimeksi mainitun toimiessa henkilökunta pelastaa parhaimmillaan matkustajien matkan. Nyt niin on käynyt Norwegianin lennolla Teneriffalta Suomeen.
Suomalainen aviopari oli palaamassa Teneriffalta, kun he huomasivat paluulennolla, ettei kummallakaan ole kotiavaimia mukana. Lento oli laskeutumassa yöllä, joten ilman avaimia edessä olisi ollut vielä yksi yö hotellissa. Lentokoneessa ei ollut nettiyhteyttä eikä puhelinta, mutta viimeisenä oljenkortena pari päätti pyytää apua lentohenkilökunnalta.
– Lentoemännältä asiaa tiedusteltuani sain kuulla että puhelinta ei ole, mutta että jos haluamme, niin hän voi kysyä josko kapteeni voisi ottaa yhteyttä jonnekin lentokeskukseen tms., josta sitten voidaan ottaa yhteyttä ystäväämme, jolla on vara-avaimet, Sami Rikala kirjoittaa Norwegianin Facebook-sivuilla.
– Tuntui uskomattomalta että kahden hönön sekoilun takia kapteeni lähtisi tälläistä säätämään mut eipä siinä, kokeillaan. Pakko sanoa, et fiilis oli melko huojentunut kun tuntia ennen laskeutumista uskomattoman avulias lentoemäntänne kiikutti meille tämän lapun. Kiitos Norwegian hienosta palvelusta!
Lopulta tilanne sai onnellisen lopun, sillä lentoemännän tuomassa paperissa ilmoitettiin ystäväperheen odottavan hereillä siihen saakka, kunnes aviopari pääsee noutamaan vara-avaimensa heiltä. Kapteeni oli ilmoittanut ongelmasta yhtiön maapalveluihin, joka ratkaisi ongelman.