Ruotsalaisen vaatekauppajäti H&M nousi nopeasti someraivon kohteeksi julkaistessaan sivustollaan mainoskuvan tummaihoisesta pojasta. Lapsen päällä ollutta hupparia pidettiin rasistisena, koska siinä luki: ”Viidakon viilein apina”. Useat julkkikset ovat tuominneet kauppaketjun, ja nyt räppäri Diddy haluaa palkata kuvassa olleen pojan.
Amerikkalainen räppäri Sean ”Diddy” Combs on ottanut yhteyttä H&M:n mainoksessa olevaan lapseen ja tarjonnut hänelle sopimusta. Metro-lehden mukaan mies haluaa palkata pojan oman vaatemerkkinsä Sean Johnin mainoskasvoksi. Sopimuksen summan on kerrottu olevan peräti miljoona dollaria.
Toinen kuvasta syvästi loukkaantuneista on tummaihoinen kanadalaisräppäri The Weeknd. Hänen artistinimeään kantava mallisto oli viime vuonna myynnissä H&M:n liikkeissä ja nettikaupoissa. Räppäri lopetti yhteistyön kauppaketjun kanssa rasismikohun myötä. H&M on syvästi pahoitellut mokaansa.
https://www.instagram.com/p/Bds-oodjfxM/