Ravintola-asiakkaat saattavat saada tarjoilijoiden, kokkien ja muiden ravintolatyöntekijöiden pinnan kiristymään pyynnöillä, jotka tekevät asiakaspalvelusta hankalaa. Vaikka sanotaan, että asiakas on aina oikeassa, tulisi ihmisten pohtia käyttäytymistään toisestakin näkökulmasta.
PureWow on nyt listannut ravintola-asiakkaiden pyyntöjä, jotka ovat saaneet esimerkiksi tarjoilijoiden veren kiehumaan. Ruokailemaan saapuvat ihmiset saattavat haluta ateriakseen ruokalistalla olevan annoksen, mutta muuttaa sitä kuitenkin niin paljon, että lopulta kyseessä on aivan toinen ruokalaji. Esimerkkinä mainittakoon asiakkaan pyytämä salaatti, jossa ei kuitenkaan saisi olla salaatinlehtiä.
Maksavana asiakkaana on toki odotettava rahoilleen vastinetta, mutta jos saapuu esimerkiksi ravintolaan juuri ennen sulkemisaikaa, ei kannata enää kinuta mitään syötävää itselleen. Osa asiakkaista olettaa myös, että saa itselleen erikoispalvelua mainitsemalla tuntevansa ravintolanomistajan henkilökohtaisesti. Hienoa, myös tarjoilija saattaa tuntea hänet.
Kaikilla ravintoloilla ei salaisia ruokalistoja, joten toisinaan niiden uteleminen on turhaa. Nirsojen lasten vanhempien kannattaa varmistaa ennen ravintolaan menemistä, että paikka tarjoilee varmasti jälkikasvulle sopivaa pöperöä. Ihmisten ei myöskään kannata ottaa henkilökohtaisesti, mikäli ruoan valmistaminen tai tarjoileminen kestää hieman tavallista kauemmin.
Syitä hitauteen voi olla monia kuten se, että keittiössä esivalmistellaan jo samanaikaisesti ruokia seuraavaksi saapuvalle kymmenen hengen seurueelle. Tilauksia tilatessa kannattaa myös olla selkeä, jotta myöhemmin ei tarvitse valittaa saadessaan eteensä vääränlaisen annoksen. Jos vitsailee haluavansa eteensä verisen pihvin, tulee asiakas todennäköisesti myös saamaan sen.