Taitavasti kuvatuilla ja muokatuilla mainoskuvilla on helppoa hämätä kuluttajan silmiä. Tämän sai taannoin huomata eräs Vietnamiin matkustanut turisti. Iso-Britannian Manchesterista kotoisin oleva Jenny Kershaw oli varannut hotellihuoneen verkosta.
Hotellissa mainostettiin olevan upeilla näköaloilla varustettu tilava uima-allas, jota esiteltiin näyttävän kuvan kera. Todellisuus ei kuitenkaan vastannut kuvan lupauksia. Uima-allas olikin todellisuudessa lähinnä hieman normaalia isompi kylpyamme.
Kershaw jakoi kuvan Twitterissä. Naisen mukaan alkuperäiseen mainoskuvaan on sittemmin lisätty hieman totuudenmukaisempi Free Jacuzzi, eli ilmainen poreamme-teksti.
https://twitter.com/jennykershawx/status/995272439423631360
Hi Jenny, our support team can definitely look into this and help you with a complaint. We recommend sending the photos to customer.service@booking.com, including your confirmation number. Our team will get back to you as soon as is possible.
— Booking.com (@bookingcom) May 14, 2018
https://twitter.com/jennykershawx/status/996327798112305152