Syyskuussa ensi-iltansa saavan Nunna-kauhuelokuvan mainos on osoittautunut liian tehokkaaksi Youtubessa. Satunnaisesti videoita ennen pyörinyt kuusisekuntinen mainos on sittemmin kielletty palvelusta.
Mainoksen alussa nähdään musta ruutu, jonka keskelle ilmestyy Apple-laitteista tuttu äänenvoimakkuusmittari. Äänenvoimakkuuden taso näyttää vähenevän itsestään. Tämän jälkeen ruudulle ilmestyy yhtäkkiä raastavasti huutava demoninunna.
Vastaavanlaiset säikyttelypilat eivät ole internetissä harvinaisia. Harva kuitenkaan toivoo törmäävänsä sellaisiin Youtube-videoita katsellessaan. Mainos keräsikin runsaasti kritiikkiä, ja siitä varoiteltiin yli 130 tuhatta uudelleenjakoa keränneessä twiitissä.
Youtube on sittemmin poistanut mainoksen. Videopalvelun mukaan se rikkoi sivuston käyttöehtoja, joka kieltää väkivaltaisen ja järkyttävän sisällön mainoksissaan. Mainos on edelleen nähtävissä Youtubessa, mutta sitä ei enää esitetä ennen satunnaisia videoita.
Appreciate you bringing this to our attention! This ad violates our shocking content policy and it's no longer running as an ad. More info here: https://t.co/dOUocjUevh
— TeamYouTube (@TeamYouTube) August 14, 2018