Kotitalouksien kulutustavaroita valmistava yritysjätti Procter & Gamble yrittää parhaillaan rekisteröidä itselleen LOL ja WTF -tavaramerkit. Yhdysvaltalainen suuryritys on huhtikuussa 2018 hakenut yksinoikeutta tavaramerkkeihin muun muassa saippuaan, pesuaineisiin ja ilmanraikastimiin.
Mahdollinen tavaramerkin kautta saatava yksinoikeus käyttää LOL ja WTF -termejä näissä tuotteissa ei vaikuta mitenkään tavalliseen viestintään ja esimerkiksi puhekieleen.
Myös muihin tuoteryhmiin liittyvissä tuotteissa tavaramerkkejä voi jatkossakin käyttää, sillä tavallisesti tavaramerkki tuottaa yksinoikeuden vain tuotteisiin ja palveluihin, joihin se on rekisteröity.
Procter & Gamblen aikaisempia tavaramerkkejä samoissa tavaraluokissa ovat muun muassa Febreze, Fairy ja Mr Clean.
Asiasta uutisoi ensimmäisenä Ad Age. Stara paljasti vuonna 2006 Suomessa, että eräs taho oli rekisteröinyt itselleen hymiöitä tavaramerkeiksi.