Kanta-asiakaskorttien ja pankkikorttien kautta kauppojen ja pankkien tietokantoihin kertyvän tiedon määrä on valtava, ja tietojen perusteella esimerkiksi vähittäiskauppa osaa profiloida asiakkaansa hyvin tarkasti. Nyt S-ryhmä on ilmoittanut avaavansa tietonsa asiakkaille.
Helsingin Sanomien mukaan jatkossa S-kauppojen asiakkaat saavat tietoonsa kaiken ostoksista kertyneen tiedon.
Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että asiakas saa helposti selville kuinka paljon hän on käyttänyt määrätyssä ajassa rahaa esimerkiksi olueen, suklaaseen tai leipään. Lapsiperheissä voi olla mielenkiintoista selvittää paljonko rahaa on mennyt esimerkiksi vaippoihin.
Alkuvaiheessa tarkastelussa ovat tiedot S-ruokakaupoista ja Kodin Terroista, mutta myöhemmin mukaan on tällä tietoa tulossa myös muita S-ryhmän liikkeitä. Tiedot ovat kertyneet, kun asiakas on käyttänyt kauppaketjun kanta-asiakaskorttia. Tilastoja pääsee tutkimaan S-ryhmän verkkosivujen kautta pankkitunnuksilla.