McDonald’sin ja Burger Kingin kaltaisten pikaruokaketjujen logoissa on usein punaista ja keltaista väriä. Tämä ei ole sattumaa, sillä kyseisten värien yhdistämisellä uskotaan olevan voimakkaita pyskologisa vaikutuksia. Ne stimuloivat nälän, onnellisuuden ja ystävällisyyden tunnetta, joka houkuttelee ravintolaan syömään.
Useissa hieman terveellisemmissä vaihtoehdoissa nähdään kuitenkin tavanomaisesti vihreitä ja muita luonnonläheisiä värejä. Tämäkään ei ole sattumaa vaan myös näillä väreillä on ihmisiin psykologinen vaikutus, joka herättää tietynlaisia mielikuvia.
Keltainen väri viestii onnellisuudesta ja vihreät sekä muut maanläheiset värit kertovat ihmisille Insider-sivuston mukaan terveellisyydestä ja luonnonmukaisuudesta.
Tällaisia positiivisia viestejä haluavat yleensä välittää sellaiset ravintolat, jotka haluavat tarjota ihmisille terveellisemmän vaihtoehdon. Vihreää väriä nähdäänkin muun muassa Subwayn, Starbucksin ja Whole Foodsin logoissa, mikä ei ole sattumaa.