Mantelimaito, seitan ja roseviini. Nämä kolme ovat trendikkäitä ruokia, joita jokainen ruokatietoinen asiakas poimii ostoskoriinsa. Ruokakauppajätti Whole Foods Marketin operatiivinen johtaja Christina Minardi paljastaa, että seuraavat hittituotteet ovat jo tulossa.
Ruokaostoskulttuuri on muuttunut ja ihmiset valitsevat tuotteita useita eri näkökulmia ja aspekteja punniten. Terveellisyys ja ekologisuus ovat nousseet yhtä tärkeiksi elementeiksi hinnan ja herkullisuuden rinnalle. 23 vuotta Whole Foods Marketin esimiestehtävissä ruokatrendejä selvittänyt Christina Minardi listaa nyt uuden aallon tuotteita Men’s Healthille.
Nyt on muodikasta syödä lihaa muistuttavia ruokia, jotka ovat kuitenkin vegaanisia. Tässä suhteessa palataan lähitulevaisuudessa takaisin aitoihin tuotteisiin ja alkuperäisiin raaka-aineisiin, eli hedelmiin ja kasviksiin. Pähkinämaidot muuttuvat tulevaisuudessa kasvipohjaisiksi maidoiksi, kuten kaura, pellavansiemen ja hamppumaidoksi.
Nyt jyräävät intialainen, meksikolainen ja italialainen keittiö väistyy ja tulevaisuudessa ihmiset syövät yhä enemmän marokkolaista, etiopialaista, israelilaista ja thaimaalaista ruokaa. Roseviini on ollut trendikkäimpien juomien joukossa jo muutaman vuoden ajan. Hyllytilaa raivaa kuitenkin punaviinistä valmistettu kuohuviini. Kupliva punaviini valmistetaan Minardin mukaan esimerkiksi Shirazista tai Lambruscosta.