Facebook-mainokset saattavat lähitulevaisuudessa toimia virtuaalisen sovituskopin tapaan. Yhteisöpalvelun uuden ominaisuuden myötä tuotteita voi nimittäin kokeilla päällään ruudun kautta.
Facebook on ilmoittanut Buzzfeedin mukaan kokeilevansa lisätyn todellisuuden tekniikan mainostajien käyttöön tuovaa ominaisuutta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että mainokset toimisivat Snapchat-suodattimien tavoin.
Ensimmäisenä lisätyn todellisuuden mainoksia pääsevät kokeilemaan yhteisöpalvelun yhdysvaltalaiset käyttäjät. Ominaisuutta hyödyntävien yhtiöiden joukossa on Michael Kors, joka tarjoaa käyttäjille mahdollisuuden kokeilla aurinkolaseja virtuaalisesti.
Lisätyn todellisuuden hyödyntäminen mainonnassa ei ole uusi ilmiö. Esimerkiksi Ikea julkaisi viime vuonna sovelluksen, jolla huonekaluja voi esikatsella kotiympäristössä virtuaalisesti ennen ostopäätöstä.