Facebook saattaa tulevaisuudessa tietää vielä nykyistä enemmänkin käyttäjistään. Yhtiön kehittelee tekniikkaa, joka kykenee ennustamaan minne he ovat menossa.
Facebook on Buzzfeed-sivuston mukaan hakenut patenttia Offline Trajectories, eli offline-liikeradat -sovellukselle. Sen tehtävänä on päätellä käyttäjän seuraava määränpää sen perusteella, missä hän, hänen ystävänsä ja esimerkiksi samanikäiset Facebook-käyttäjät ovat vierailleet.
Tekniikka päättelee ensin missä käyttäjä on kyseisellä hetkellä. Mikäli hänellä on esimerkiksi tapana käydä töiden jälkeen kuntosalilla, osaisi Facebook arvella käyttäjänsä käyvän siellä uudelleenkin.
Facebookin mukaan yhtiö kerää dataa tarjotakseen käyttäjille heitä varta vasten räätälöityjä kokemuksia. Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi olinpaikan mukaan kohdennettuja mainoksia.