Tobleronen suklaamerkki varmasti tuttu lähes jokaiselle suomalaiselle siinä missä muutkin ulkomaiset suklaasuosikit. Harva on kuitenkaan koskaan perehtynyt tuotteen logoon kovin tarkasti. Ei ollut myöskään eräs perheenäiti, jonka jälkikasvu esitti oudon kysymyksen.
Twitteriä käyttävä perheenäiti yllättyi, kun hänen yhdeksänvuotias poikansa katseli Tobleronen pakkausta ja esitti äidilleen todella yllättävän kysymyksen. Poika kysyi nimittäin miksi logossa on karhu.
Äiti ei heti ymmärtänyt mistä on kyse, mutta logoa tarkemmin katsottuaan hän huomasi mitä poika tarkoitti. Äiti kirjoitti aiheesta sosiaaliseen mediaan ja kertoi, ettei ollut koskaan aiemmin huomannut karhua logossa.
Ilmeisesti kovin moni muukaan ei ollut huomannut karhua, sillä Twitterissä päivitys sai nopeasti 10.000 retwiittausta ja 30.000 tykkäystä. Kommenteissa tuhannet ihmiset totesivat, etteivät olleet koskaan huomanneet karhua logossa, vaikka olivat syöneet Tobleronea vuosikymmenien ajan. Karhu on Bernin kaupungin symboli.