Mastercard on yksi maailman tunnetuimmista luottoyhtiöistä. Sen logossa on kaksi toisiinsa sulautuvaa ympyrää ja kuvion alapuolella on yhtiön nimi. Nyt tähän tulee odottamaton muutos. Mastercard on nimittäin ilmoittanut, että se luopuu uudessa logossa kokonaan nimestään.
Jatkossa yhtiön logona toimivat ainoastaan punainen ja keltainen ympyrä, jotka limittyvät toisiinsa modostaen oranssin alueen. Tarkoituksena on muuttaa yhtiön logoa yksinkertaisemmaksi ja modernimmaksi. Somekommenttien perusteella monet käyttäjät ovat olleet ihmeissään nimen katoamisesta.
Ei ole aivan tavatonta, että yhtiön nimi puuttuu logosta. Esimerkkinä mainittakoon Nike tai Apple. Yrityksen markkinointi- ja viestintäpäällikkö Raja Rajamannar sanoo, että 80 prosenttia ihmisistä tunnistaa Mastercardin logon pelkästään värikkäästä symbolista.
Our red and yellow circles have been the hallmark of the Mastercard brand for over 50 years. Check out our brand evolution. #priceless https://t.co/nbeUfPuutb pic.twitter.com/m4cV9PZqvx
— Mastercard News (@MastercardNews) January 7, 2019
We usually don’t like to name drop, but we think we can make an exception… https://t.co/dBYylvH0MF pic.twitter.com/Qk2Qa4ZJlc
— Mastercard (@Mastercard) January 7, 2019