Parranajotuotteita valmistava Gillette on uudistanut imagoaan. Yhtiön tuoreessa mainoksessa Gilletten vanha ”parasta mitä mies voi saada” -mainoslause päivitetään muotoon ”parasta mitä mies voi olla”.
Mainoksessa miehiä kehotetaan kyseenalaistamaan perinteiset maskuliinisuuden arvot. Heitä kannustetaan puuttumaan väkivaltaan sekä seksuaaliseen ahdisteluun ja olemaan parempia roolimalleja nuoremmalle sukupolvelle.
– Tästä lähtien vannomme aktiivisesti haastavamme siihen liittyvät stereotypiat, mitä miehisyys tarkoittaa, Gilletten tiedotteessa kerrottiin.
Mainoskampanja herätti runsaasti huomiota ja keskustelua sosiaalisessa mediassa. Monet kehuivat Gilletteä perinteisen imagonsa uudistamisesta ja toksisen maskuliinisuuden haastamisesta. Toiset puolestaan julistivat jopa asettavansa yhtiön boikottiin tuoreen kampanjan ansiosta.