Matti kuvasi hämmentävän brändin rautakaupassa: ”Nyt on sairas tuotenimi”

Viihdeuutiset · Stara.fi

Maailmalla tuotenimien keksiminen on nykyisin vaikeaa, sillä huomioon tulee ottaa valtavasti eri asioita tavaramerkeistä eri maiden merkityssisältöihin. Esimerkkejä hieman epäonnistuneista tuotemerkeistä löytyy paljon, ja moni muistaa muun muassa Nova-automallin. Nyt Tampereella on ikuistettu hauska kuva.

Kuva: Matti Jääskeläinen

Matti Jääskeläinen vieraili Tampereella Rauta-Otra -liikkeessä, jossa hänen huomionsa varasti tyylikäs kylpyamme. Tuotemerkin mainoskampanja olisi kuitenkin saanut toisenlaisen mielikuvan, ellei sen brändi olisi ollut nimeltään NORO. Hän julkaisi kuvan kampanjasta sosiaalisessa mediassa todeten, että nyt on kyseessä ”sairas” tuotenimi.

NORO ei välttämättä tulisi heti ensimmäisenä mieleen, kun puhutaan kylpyhuoneiden kiintokalusteisiin liitettävistä mielikuvista. Silti lienee selvää, että monilla suomalaisilla on NORO-kokemuksia varsinkin vessoista. NORO on tuotemerkki, jonka mallistoon voidaan tutustua myös suomeksi verkossa.