Pikaruokaloiden asiakkaita voidaan saada tekemään terveellisempiä valintoja yksinkertaisilla tavoilla. Tämä kävi ilmi McDonald’sin tilauskioskeissa tehdyllä kokeella.
McDonald’s vaihtoi juomavaihtoehtojen järjestystä kioskeissa kolmeksi kuukaudeksi vuonna 2016. Normaalisti listan ensimmäisenä vaihtoehtona on Coca-Cola, mutta tuolloin sen tilalla oli Coca-Cola Zero.
Manchesterin ja Warwickin yliopistojen tutkijat huomasivat sokerittoman colan myynnin nousseen jopa 30 prosentilla. Sokeria sisältäneen Coca-Colan myynti sen sijaan laski seitsemän prosentin verran.
The Telegraph -lehden mukaan tutkijat uskovat monien asiakkaiden valitsevan sokeria sisältävän Coca-Colan puhtaasti tavan vuoksi. Sokerillisen ja sokerittoman juoman sijaitseminen eri kohdissa saattoi saada heidät miettimään uudelleen valintojaan.