Suomalainen Napue Gin on saavuttanut merkittävää kansainvälistä menestystä, mutta nyt sen nimi on yllättäen päätetty vaihtaa. Marketing Finlandin Vuoden Brändinrakentaja -tunnustuksen juuri saanut Kyrö Distillery vaihtaa hittituotteensa nimen, koska se on aiheuttanut sekaannuksia ulkomailla.
– Vahvistaakseen kansainvälistä menestyskulkua Napue-ginin nimi vaihtuu Kyrö Giniksi. Tämä on iso muutos kotimaassa, sillä Napue itsessään on yhtä tunnettu kuin Kyrö Distillery, kertoo yrityksen perustajiin kuuluva Mikko Koskinen.
Nimen muutoksen myötä muita muutoksia tuotteeseen ei ole tulossa, sillä ginin 16 yrttiä sisältävä reseptiikka pysyy ennallaan. Yhtiö kertoo muutoksen vahvistavan, että mielikuva Kyröstä ja sen olemassaolosta selkiytyy myös Suomen ulkopuolella.
– Haluamme tulevaisuudessa mahdollistaa yhä merkityksellisempiä hetkiä brändin parissa ympäri maailmaa ja sen unelman totetuttamiseksi vaaditaan uskallusta tehdä vaikeitakin päätöksiä. Kyrö on olemassa koska viisi perustajaa uskalsi tehdä unelmistaan totta. Se sama unelmointi ja uskaltaminen tulee olemaan läsnä kaikessa mitä Kyrö tekee, Koskinen lupaa.