Kilpailu sosiaalisen median sovellusten käyttäjistä käy kuumana. Kiinalaisen ByteDance-yhtiön TikTok-sovellus on noussut suosiossaan haastajaksi Facebookin omistamalle Instagramille.
TikTokia on Senson Tower -sivuston mukaan ladattu App Store ja Google Play -palveluista yli 1,5 miljardia kertaa. Se on nyt WhatsAppin ja Messengerin jälkeen kolmanneksi ladatuin pelaamiseen liittymätön sovellus. Facebook ja Instagram -sovellukset ovat vasta listan neljännellä ja viidennellä sijalla.
TikTok ja Instagram kilpailevat pitkälti saman käyttäjäryhmän suosiosta. Facebook julkaisi vuonna 2018 TikTokia muistuttavan Lasso-videosovelluksen niillä alueilla, joissa ByteDancen sovellus ei ollut vielä saatavilla. Aikaisemmin tässä kuussa Brasiliassa aloitettiin puolestaan Instagramin TikTokiin verrattua uutta Reels-ominaisuuden kokeilu.