Koronaviruksen leviäminen on synnyttänyt lukuisia vitsejä, jotka liittyvät taudin ja Corona-oluen nimin samankaltaisuuteen. Corona-olutta valmistavaa yhtiötä vitsit tuskin naurattavat. Koronaviruksen leviäminen on heikentänyt Coronan myyntiä.
Olutta valmistava Anheuser-Busch InBev on kärsinyt vuoden 2020 kahden ensimmäisen kuukauden aikana jopa 170 miljoonaan dollarin, eli noin 154 miljoonan euron tappioista. Epidemia on johtanut Corona-oluen kysynnän rajuun laskuun etenkin Kiinassa. Coronan myynti sille normaalisti otollisen Kiinan uuden vuoden aikaan oli pienempää kuin koskaa aikaisemmin.
Epidemia ei ole CNBC-uutissivuston mukaan vaikuttanut pelkästään Corona-oluen myyntiin, sillä yöelämän kuihtuessa viruspelon vuoksi monet Kiinan baareista ja ravintoloista ovat joutuneet lopettamaan toimintansa kokonaan.