Kilpailu pikaruokaketjunen välillä on kovaa mikä näkyy myös yhtiöiden mainoksissa. Ei ole epätavallista, että yhtiöt näpäyttävät toisiaan kaupallisissa tiedotteissa humoristisin keinoin.
Usein pikaruokaketjujen mainoksissa esitellään herkullisen näköisiä annoksia, mutta nyt Burger King on ottanut käyttöönsä toisenlaisen lähestymistavan. Yhtiön tuoreessa mainoksessa nähdään silmien edessä homehtuva Whopper-hampurilainen.
Mainoksen mukaan Burger King on juuri lanseerannut Yhdysvalloissa säilöntäaineettoman Whopperin. Homeiseksi muuttuvalla hampurilaisella viitataan selkeästi internetistä löytyviin kuviin ja videoihin, joissa esitellään esimerkiksi kilpailevan McDonald’s-pikaruokaketjun epäilyttävän hyvin kuukausien ja jopa vuosien ajan säilyneitä ruokia.