Saksalainen automerkki BMW on yllättänyt uudistamalla logoaan ensi kertaa vuosikymmeniin. Yhtiö esitteli uutta, aikaisempaa minimalistisempaa symboliaan.
BMW:n uusi logo koostuu sinivalkoisesta keskiöstä ja sitä ympäröivästä valkoisesta kehästä sekä BMW-tekstistä. Poissa ovat edellisen logon varjostukset ja mustat alueet. Yhtiön mukaan uusi logo heijastaa avoimuutta sekä selvyyttä ja on suunniteltu erityisesti digitaalista käyttöä silmälläpitäen.
Autoyhtiön edellinen logo otettiin käyttöön vuonna 1997. Yhtiöllä on ollut sen 103-vuotisen historian aikana yhteensä kuusi logoa. Kaikki symbolit ovat säilyneet alusta saakka pääpiirteittäin samanlaisina.
Introducing the new #BMW brand design for online and offline communication. While the logo on the vehicles remains in use, the new communication logo is an expression of our revised identity. pic.twitter.com/4hh5JJQNI8
— BMW (@BMW) March 7, 2020
BMW’s new flat logo is everything that’s wrong with modern logo design https://t.co/C8DEpbe3aV pic.twitter.com/Vw30LhLasl
— The Verge (@verge) March 4, 2020
PS: Lue lisää autoista Jokamies.fi -verkkolehdestä.