Maailmanlaajuinen koronapandemia on aiheuttanut kaikkialla talouden näkymien merkittävän heikkenemisen, eikä Suomi ole tuon joukon ulkopuolella. Nordean raportin perusteella korttimaksut ovat Suomessa peräti 20 prosenttia alempana kuin vuoden alussa. Siitä huolimatta kuluttamisen toipuminen on jo hiljalleen käynnistynyt.
Erityisen selkeästi kuluttaminen on Nordean mukaan lisääntynyt partureissa ja terveysalalla, mutta myös ravintoloissa ja polttoaineissa suunta on kääntynyt ylöspäin. Käänne odottaa vielä tapahtumistaan muun muassa matkailussa, hotelleissa ja kulttuurissa. Selkein nousutrendi tilastoissa näkyy viikkoina 16 ja 17 juuri kampaamoissa ja kauneudenhoidossa, jotka ovat lähteneet ensimmäisenä kasvuun.
Suomalainen parturiketju M Room on ollut toiminnassa koko kriisin ajan, sillä liikkeiden henkilömäärää on rajattu turvallisen asioinnin varmistamiseksi. Digitalisaatio on osoittanut tehokkuutensa koronakriisissä monin tavoin. M Roomilla on jo pitkään ollut käytössään älypuhelimella tapahtuva etäkirjautuminen, joka osoitti tehokkuutensa koronakriisissä. Asiakas on voinut odottaa vuoroaan parturin ulkopuolella ja astella sisään silloin, kun hänet voidaan ohjata suoraan palveltavaksi. Näin asiakas on välttänyt vuoron odottamisen parturiliikkeen tiloissa.