Elokuvien ja sarjojen suoratoistopalveluiden suosio on arvatenkin kasvanut ihmisten paettua koronavirusta koteihinsa. Vielä parempi keino saada ihmiset pysyttelemään kodeissaan olisi uhka suosikkisarjojen spoilaantumisesta, tai niin ainakin kaksi mainonnan opiskelijaa uskoo.
Hampurin Miami Ad School Europe -korkeakoulussa opiskelevat Seine Kongruangkit ja Matithorn Prachuabmob kehittelivät kuvitteellisen mutta sitäkin nerokkaamman kampanjan. Opiskelijat ideoivat kaduille asetettavia mainoskylttejä, joissa Netflix-sarjojen mainostamisen sijaan paljastetaan niiden loppuratkaisuja. Tarkoituksena olisi kehottaa ihmisiä pysyttelemään kodeissaan.
Idea vaikutti niin toimivalta että lukuisat lehdet uutisoivat kylttien todella ilmestyneen kaupunkien kaduille. Näin ei kuitenkaan ole, vaan verkossa levinneet kuvat spoiler-mainoksista ovat muokattuja.
Kongruangkit ja Prachuabmob olivat Forbes-lehden mukaan tarjonneet ideaa Netflixille, joka kuitenkin hylkäsi sen. Netflix tuskin tarvitsee ylimääräistä mainontaa. Uusien käyttäjien määrän kerrotaan nimittäin nousseen tammikuun lopusta 25 prosentilla.
https://www.instagram.com/p/B-P7wtBhtHF/?utm_source=ig_embed