Kilpailu sosiaalisen median sovellusten kesken käy edelleen kuumana. TikTokin vetäessä puoleensa etenkin nuorempiin käyttäjiin on Instagramin ja Snapchatin täytynyt viedä sovelluksiaan enemmän kiinalaisen kilpailijansa suuntaan.
Instagram on ilmoittanut sovelluksen saavan uuden Reels-ominaisuuden. Käytännössä sen perusidea on kopioitu suoraan TikTokista. Reelsin avulla käyttäjät voivat luoda 15 sekunnin videoita, editoida ja lisätä niihin musiikkia sekä yhdistellä niihin materiaalia muiden käyttäjien videoista.
Jo jonkin aikaa muun muassa Brasiliassa, Ranskassa ja Saksassa käytössä ollut Reels ilmestyy Instagramiin yli 50 maassa lähiviikkojen aikana. Ajoitus TikTok-tyylisen ominaisuuden julkaisemiselle on tuskin sattumaa. TikTok nimittäin kiellettiin hiljattain Intiassa maan ja Kiinan välillä kiristyneiden jännitteiden vuoksi, ja hiljattain myös Yhdysvaltojen vihjailtiin suunnittelevan samaa.