Ravintolassa asiakas saa yllättävän usein jotain aivan muuta kuin mitä hän on tilannut. Yleensä virhe selviää jo silloin, kun tuote saapuu asiakkaalle pöytään, mutta ei toki aina. Nyt Decanter-viinilehti kertoo tapauksesta, jossa pariskunta sai New Yorkissa sijaitsevassa Balthazar-ravintolassa vahingossa todellisen onnenpotkun.
Balthazarin ravintoloitsija Keith McNally paljasti sosiaalisessa mediassa miten hänen ravintolassaan tapahtui sekaannus, jossa viinipullot menivät sekaisin kahden pöytäseurueen kanssa. Asiakkaana ollut pariskunta oli tilannut ravintolassa 15 euron pullollisen Pinot Noiria, mutta pöytään tulikin pian 1 800 euron arvoinen pullo vuosikerran 1989 Château Mouton Rothschildia.
Syynä oli tarjoilijan sekaannut, sillä toisessa pöydässä illastaneet neljä pankkiiria olivat tilanneet laatuviinin itselleen, mutta saivat sen sijaan ravintolan halvinta punaviiniä. Sekaannusta ei huomattu, koska henkilökunta oli kaatanut viinit samanlaisiin dekantereihin ennen niiden tarjoilua pöytiin ja dekanterit menivät lopulta sekaisin. Virhe huomattiin muutaman minuutin kuluttua henkilöstön toimesta.
Ravintoloitsija McNally hälytettiin paikalle, ja hän päätti olla poistamatta arvoviiniä pariskunnan pöydästä. Sen sijaan ravintoloitsija kertoi molemmille pöytäseurueille mitä oli tapahtunut ja tarjosi pankkiireille heidän tilaamaansa arvoviiniä. Molemmat seurueet poistuivat paikalta tyytyväisinä, mutta pariskunta varmasti kaikkein tyytyväisimpänä.