Moni jäätelöä tai pirtelöä himoinnut on joutunut joskus törmännyt McDonald’s-ravintolassa pettymykseen. Jäätelökone sattuu olemaan juuri rikki kyseisellä hetkellä, ja herkuttelutuokio jää pitämättä.
Ohjelmistoinsinööri Rashiq Zahid joutui heinäkuussa pettymään vierailtuaan Berliinissä sijaitsevassa McDonald’s-ravintolassa, sillä McSundaen tilaaminen ei juuri sillä hetkellä onnistunut. 24-vuotias sai kuitenkin inspiraation jäätelönnälkäisten elämää helpottavalle sovellukselle. Hän loi McDonald’s-ravintoloiden jäätelökonetilanteen paljastava McBroken-verkkosivun.
Zahid kertoo luoneensa ohjelman takaisinmallintamalla McDonald’sin tilaussovelluksen ohjelmointirajapinnan. Saksasta Yhdysvaltoihin laajennetulla McBroken-sivustolla oli 20 minuuttia sen avaamisen jälkeen käynyt jopa 10 000 vierailijaa. Vaikka Zahid kertoo The Verge -sivustolle luoneensa palvelun vitsinä, on moni ihminen kertonut hänelle siitä olleen heille todellista hyötyä.
I'm sorry mcdonald's data analyst I'm afraid I'm ruining your entire mobile conversion metrics for my own personal amusement https://t.co/lYPn0Sj0eu
— rashiq (@rashiq) October 22, 2020