Ihmiset voivat jatkossa ilmottaa pääkaupunkiseudun junissaan kohtaamastaan epäsiisteydestä suoraan VR:n palveluun. VR alkaa vuodenvaihteessa pilotoida osassa pääkaupunkiseudun HSL-lähijunia uutta palvelua.
– Matkustajat voivat ilmoittaa junassa havaitsemastaan liasta tai muusta epäkohdasta helposti ja nopeasti puhelimella palautelomakkeen kautta. Palautteen mukana lähetetään juniin asennettavista tarroista löytyvä sijaintikoodi, joka paikantaa palautteen oikeaan junaan. Uudella palvelulla halutaan tehostaa junien siisteyttä, ja sillä tavoitellaan matkustusmukavuuden sekä asiakastyytyväisyyden parantamista, VR tiedottaa.
Uudenlaista palautemallia kokeillaan ensin muutaman kuukauden ajan ja sitä muokataan tarpeen mukaan toimivammaksi. Kokeiluvaiheessa palautetta voi lähettää vain niistä junista, joista sijaintikoodin sisältävä tarra löytyy. Toimintamallia on tarkoitus laajentaa myöhemmin keväällä useampiin juniin.