Lukuisten Nordean asiakkaiden aamukahvit saattoivat mennä maanantaina väärään kurkkuun. Tileiltä oli veloitettu enemmän rahaa kuin olisi pitänyt. Viikonloppuina tehdyistä korttostoksista oli veloitettu ylimääräisiä katevarauksia.
Nordean viestintä kertoi asiakkailla näkyneen tiedoissa sekä veloitettu korttimaksu että saman ostoksen katevaraus. Tapahtunut herätti runsaasti keskustelua ja huolta sosiaalisessa mediassa. Pankki ilmoitti korjaavansa ongelmaa.
Nordea on sittemmin kertonut Twitterissä poistaneensa kaikki loput korttiostoksiin liittyvät tarpeettomat katevaraukset. Tapahtuneesta mahdollisesti aiheutuneesta taloudellisesta vahingosta voi hakea korvauksia pankin verkkosivujen kautta. Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä.
Tilanne klo 8:00: Kaikki loput korttiostoksiin liittyvät tarpeettomat katevaraukset on poistettu yön aikana. Pahoittelemme tilannetta ja asiakkaille aiheutunutta haittaa. Kiitämme asiakkaitamme kärsivällisyydestä. https://t.co/FyA9bkJzby
— Nordea Asiakaspalvelu (@Nordea_Aspa) September 22, 2021