Fazerin Reissumies-pussien mieskuvaa päivitetään marraskuun ajaksi. Marraskuussa klassista ruisleipää myydään pusseissa, joissa nähdään aikaisempaa monimuotoisempaa mieskuvaa edustavia kasvoja.
Reissumiehinä erikoiserän pusseissa nähdään monimuotoisuus- ja inklusiivisuuskonsultti Dakota Robin, räppäri ja lasten jalkapallovalmentaja PastoriPike sekä jääkiekkolegenda Marko Hantunen. Heidät on valikoitu kampanjan kasvoiksi, sillä jokainen heistä edistää omalla työllään monimuotoisuuden hyväksymistä.
– Miesten diversiteettiin ei ole vielä monikaan yritys tarttunut. Kuten tutkimustulokset osoittavat, tämä on tärkeä aihe esiin nostettavaksi. Kampanjamme inspiraationa on toiminut yksi yrityksemme arvoista ”pohjoinen vapaus”. Se tarkoittaa, että tuemme Fazerilla jokaisen ihmisen vapautta olla juuri sellainen kuin hän on ja oikeutta tehdä omat elämänvalintansa, kertoo Reissumies-brändistä vastaava Ari Ahola tiedotteessa.
Fazerin teettämän kyselytutkimuksen mukaan lähes puolet suomalaismiehistä kokee mieskuvan ahtaaksi. Tämä korostuu etenkin alle 30-vuotiaiden keskuudessa, joista joka kolmannes kokee miehen mallin esittämiseen liittyvää painetta. Kaikista vastaajista joka kolmas koki sosiaalisen median vaikuttan lannistavasti omaan mieskäsitykseen, ja lähes kolmannes koko myös manonnan vaikuttavan siihen kielteisesti.