Alko pyrkii vähentämään juomahävikkiä, mikä näkyy jatkossa eri tavoilla liikkeiden valikoimissa. Alkon mukaan juomahävikkiä syntyi vanhenevista tuotteista, asiakaspalautuksista, vaurioittuneista pakkauksista ja takaisinvedoista vuonna 2020 yhteensä noin 300 000 litraa.
Alko alkaa tekemään juhlakaudelta yli jääneestä glögistä Glövikki-marmeladia. Alkoholittomasta Pihlajanmarjaglögistä valmistettavaa marmeladia tarjoillaan joulun alla maistiaisina osassa myymälöitä. Suuret juomaerät ja Alkon keskusvaraston juomahävikki toimitetaan puolestaan yhteistyökumppaneille biopolttoaineen valmistukseen.
Juomahävikkiä pyritään vähentämään myös pitämällä vaurioituneet pakkauksent myynnissä hävittämisen sijaan. Joskus esimerkiksi tuotteen etiketti saattaa revetä kulmasta tai hanapakkaus saada kolauksen kuljetuksen aikana. Tämä on johtanut Alkossa aikaisemmin vuosittain noin 20 000 pakkauksen hävittämiseen, mutta jatkossa tuotteita myydään vaurioitunut pakkaus -kaulurimerkinnällä varustettuna.