Joulun ja uudenvuoden jälkeen kaupat täyttyvät alennettuihin hintoihin myytävistä tuotteista ja niitä metsästävistä tarjoushaukoista. Monien yllätykseksi myös Alkoissa on oma alennusmyyntinsä, jota ei tosin juurikaan mainosteta. Tieto alennuksista leviää sosiaalisessa mediassa ja puskaradiossa.
Alkoissa myydään alennettuun hintaan sesonkituotteita, erityisesti glögejä ja jouluoluita. Alkon viestintäpäällikkö Varpu Göös kertoo Helsingin Uutisille alennustuotteiden poistuvan valikoimista. Tuotteiden hävittämistä pyritään välttämään turhan hävikin ehkäisemiseksi, ja siksi niitä myydään keskimäärin 20 prosentin alennettuun hintaan.
Poistomyyntiin päätyy vuosittain noin 30-40 sesonkituotetta. Myynnin edistämiseksi tuotteita ei myydä alennettuun hintaan, sillä se olisi ristiriidassa Alkon perustehtävän kanssa. Alennukset eivät koske väkeviä alkoholijuomia tai arvoviinejä, joiden litrahinta on yli 90 euroa litralta.