Musiikin suoratoiston suosio ei vaikuta korona-aikana ainakaan laantuneen. Tutkimusyhtiö Midian tuoreen raportin mukaan suosituin musiikin suoratoistopalvelu on edelleen Ruotsissa perustettu Spotify.
Eniten tilaajilla oli vuoden 2021 toisella neljänneksellä Spotifyllä 31 prosentin osuudella. Toiseksi suosituin palvelu oli Apple Music 15 prosentilla. Kolmannelle sijalle päätyi Amazon Music 13 prosentilla.
Vaikka Spotify oli edelleen kirkkaasta kärjessä tilaajamäärien puolesta, on kilpailu kiihtynyt. Vielä vuonna 2019 Spotifyn osuus oli 34 prosenttia. Vastaavasti esimerkiksi Youtube Music on Variety-lehden mukaan kasvattanut tilaajamääräänsä vuosina 2020-2021 yli 50 prosentilla.
Musiikin suoratoistopalveluilla oli vuoden 2021 toisella neljänneksellä maailmanlaajuisesti noin 523,9 miljoonaa tilaajaa. Määrä kasvoi jopa 26,4 prosentin verran vuoden 2020 samaan ajanjaksoon verrattuna.