Noin 20 Kelan asiakkaan asiakirjoja ja henkilötietoja sisältänyt paketti on kadonnut Kouvolassa. Pakettia ei ole tavoitettu sen jälkeen, kun Posti nouti sen Kelan palvelupisteestä. Kela on tehnyt tapauksen johdostia ilmoituksen tietoturvaloukkauksesta.
Kelan mukaan Posti oli seurantakoodin mukaan ottanut paketin vastaan, mutta sitä ei oltu merkitty seurantajärjestelmässä vastaanottajalle toimitetuksi eikä se myöskään saapunut perille skannauskeskukseen. Kela jäljitti pakettia yhteistyössä Postin kanssa tammikuun loppuun, mutta sitä ei koskaan löydetty.
Kela on yhteydessä niihin asiakkaisiin, joiden tietoja paketin on selvitetty sisältäneen. Kaikkien tietosuojaloukkauksen kohteeksi joutuneiden henkilöllisyys ei kuitenkaan ole tiedossa. Jos asiakas on jättänyt hakemuksen tai muun asiakirjan Kouvolan palvelupisteeseen 26. marraskuuta 2021, kannattaa hänen varmistaa onko Kela vastaanottanut sen.
– Lähetyksen etsimistä jatketaan kaikin mahdollisin keinoin. Lajittelussamme on tapahtunut inhimillinen virhe, ja paketti on ohjautunut väärin. Jatkamme tapahtuneen perinpohjaista selvittämistä, ja teemme kaikkemme, että paketti löydetään, Postin omassa tiedotteessa kerrottiin.