Alko on paljastanut juomien litramyynnin laskeneen helmikuussa 8,7 prosentin vuoden 2021 vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Helmikuussa 2022 myynti oli 5,7 miljoonaa litraa, kun vuotta aikaisemmin se oli 6,2 miljoonaa litraa.
Alkon tiedotteen mukaan koronarajoitusten asteittainen purkaminen näkyy alkoholin myyntikanavissa. Ravintoloiden aukioloaikojen vapautumisen myötä myynti jakautui entistä enemmän ravintola-aniskeluun Alkon ja päivittäistavarakaupan lisäksi.
Alkoholillisten juomien lisäksi litramyynti väheni myös alkoholittomien juomien kohdalla. Alkoholittomien litramyynti laski 1,8 prosenttia. Panimotuotteiden myynti laski 7,7 prosenttia, viinien 9, prosenttia ja väkievien juomien myynti 7,6 prosenttia.