Rosso-ravintolaketjulla on jo pitkä historia. 1970-luvun lopussa aloittanut Rosso tarjosi menneinä vuosikymmeniä monille suomalaisille ensikosketuksen pizzaan, ja ravintoloiden raastepöydästä on muodostunut jo oma käsitteensä.
Jatkossa Rosson pizzoja on tarjolla myös S-ryhmän ruokakaupoissa. Tarjolla on kolme erilaista tuorepizzaa, jotka pohjautuvat Rosson myydyimpiin pizzoihin. Ne ovat Prosciutto Crudo, Pollo Barbeque ja Opera Special.
– Makumaailman pohjalta syntyivät nämä kolme tuorepizzaa ruokakaupassa myytävinä versioina. Toivomme saavamme tulevaisuudessa tarjolle myös kasvisversion, jonka tuotekehitys on vielä työn alla, S-ryhmän marketkaupan myyntipäällikkö Mikko Kovalainen kertoo tiedotteessa.
Rosso-pizzojen kerrotaan olleen ensimmäisellä myyntiviikollaan S-ryhmän valmisruokahyllyjen euromääräisesti myydyimpiä pizzoja. Kovalaisen mukaan on olemassa mahdollisuus, että myös raastepöydän antimia voidaan ostaa tulevaisuudessa ruokakaupasta.
– Lähdemme aluksi liikkeelle tuorepizzoista. Ei kuitenkaan ole poissuljettua, että tulevaisuudessa pizzan kaveriksi saisi ostettua myös raasteannoksen. Jos asiakkaat niin toivovat, tutkimme sitäkin vaihtoehtoa osana tulevaa tuotekehitystä, Kovalainen toteaa.