Kymmenien Kelan asiakkaiden asiakirjoja sisältänyt paketti on jälleen hukkunut. Kelan skannauskeskukseen lähetetty paketti katosi sen jälkeen, kun Posti oli noutanut sen Kelan palvelupisteestä Vihdissä.
Paketti sisälsi arviolta 40-50 asiakkaan hakemuksia ja muita asiakirjoja. Paketin sisältämät asiakirjat oli jätetty Kelan Vihdin palvelupisteeseen tai palvelupisteen ulkopuolella olevaan laatikkoon 25.-28. helmikuuta 2022. Palvelupisteeseen hakemuksia tai muita asiakirjoja kyseisenä ajanjaksona jättäneitä suositellaan varmistamaan, onko Kela vastaanottanut ne.
Seurantakoodin perusteella Posti oli ottanut paketin vastaan. Sitä ei kuitenkaan merkitty Postin seurantajärjestelmässä luovutetuksi tai toimitetuksi vastaanottajalle, eikä se saapunut koskaan perille. Kela ja Posti yrittivät jäljittää pakettia 15. maaliskuuta asti.
Kyseessä on jo toinen kerta lyhyen ajan sisällä, kun Kelan asiakkaiden asiakirjoja sisältänyt postipaketti on mystisesti kadonnut. Helmikuussa Kela tiedotti Kouvolassa tapahtuneesta vastaavasta tapauksesta.
– Suhtaudumme tapahtuneeseen erittäin vakavasti. Olemme ryhtyneet toimenpiteisiin jo helmikuussa, kun Kouvolasta lähetetty paketti katosi. Kela ja Posti ovat käyneet läpi pakettien seurantaa, ja Kela on tarkastellut ja täsmentänyt omia prosessejaan, Kelan hallintopalvelupäällikkö Matti Happonen kertoi tiedotteessa.