Useat Nordean asiakkaat törmäsivät perjantaina 8. huhtikuuta yllättävään ongelmaan. Tilien saldot ovat näyttäneet nollaa, ja joissain tapauksissa tilit näyttävät kadonneen kokonaan.
Ongelma koskee mobiili- ja verkkopankkia. Käyttötilit ja maksukortit ovat toimineet normaalisti. Nordean mukaan ongelma ilmeni aamupäivällä kello 11 aikaan.
– Tutkimme ongelman syytä ja korjaamme sen mahdollisimman pikaisesti. Pahoittelemme ongelmasta aiheutuvaa haittaa. Maksukortit toimivat normaalisti, Nordea tiedotti.
Nordean verkkopalveluissa ilmeni alkuviikosta häiriöitä, joiden taustalla oli palvelunestohyökkäys. Yhtiön mukaan perjantain ongelmat eivät kuitenkaan johdu verkkohyökkäyksestä. Sen sijaan taustalla on säästämisen tilejä koskeva tekninen häiriö.