Viime vuonna perustettu helsinkiläinen Kontulan Oluttehdas on kasvanut Keijo-olut ja Betonii-lonkero -brändeillään, joita on myyty Suomessa jo yli miljoona tölkkiä. Nyt yhtiö on saanut osakkaakseen mediapalveluyhtiö 8 Media Ventures Oy:n, jonka on määrä kirittää oluttehtaan brändien tunnettuutta ja myyntiä.
Mietojen alkoholikuomien rinnalle Kontulan Oluttehtaan tytäryhtiö Kontulan Tehdas lanseeraa uuden ja suuren Käyrä-grillimakkaran yli 400 vähittäiskauppaan.
– Olemme rakentaneet hyvin kevyen kiinteän organisaation tuotteidemme ympärille, mutta kumppaniverkostomme on maailmanluokan tasoa. Kotimainen omistus sekä huippuammattimainen tuotanto Suomessa ja lähialueilla, logistiikka ja varastointi tekevät meistä markkinoiden ketterimmän toimijan, kertoo Kontulan Oluttehtaan kauppias Matti Pesonen.
– Kontulan Oluttehtaan ja sen tytäryhtiön Kontulan Tehtaan toimintamalli on ainutlaatuisen kevyt, mutta vahvaan kasvuun skaalautuva, kertoo 8 Media Ventures Oy:n perustaja Jarkko Nordlund.
Kontulan Oluttehdas Oy on vuonna 2021 perustettu suomalainen yritys, jonka ensimmäisen tilikauden myynneistä tilitettiin valtiolle yli miljoona euroa veroja. Vahvoihin brändeihin erikoistunut yritys nousi Keijo-oluella ja Betonii-lonkerolla omalla toimialallaan keskikokoisten yritysten joukkoon. Menestys on toiminut laajentamisen kannustimena ja osoittanut, että toisinkin toimimalla voi onnistua.