Suomalaisen Nomoqu-startupin uutuussovellus Jono palvelee niin ravintoloiden kuin asiakkaidenkin tarpeita. Mikäli varauksen tehnyt henkilö tai seurue ei saavukaan paikalle, on sovelluksen avulla mahdollista saada pöytä suosituistakin ravintolasta vielä samana iltana.
Marraskuussa aloittaneen Jono-sovelluksen taustalla on Talouselämä-lehden mukaan hotelli- ja ravintola-alan johtotehtävissä uraa tehnyt Tom Strandberg. Sovellus avaa ravintoloille mahdollisuuden reaaliaikaiseen viestintään tyhjiä ravintolapöytiä etsivien asiakkaiden kanssa. Asiakkaalla on myös mahdollisuus rajata ravintoloita omien kriteereiden mukaisesti.
– Tarpeen sovellukselle olen nähnyt konkreettisesti joka ilta hotellinjohtajan roolissa toimiessani. Ravintoloista vapautuvat ”äkkilähtöpöydät” tulisi saada ketterästi myyntiin, mutta siihen ei aiemmin ole ollut työkalua, kuvailee Strandberg Talouselämälle.
Jono-sovelluksessa on toistaiseksi mukana joukko suosittuja helsinkiläisravintoloita. Toimintaa on kuitenkin tarkoitus laajentaa eri puolille Suomea ja Eurooppaa. Jono on ladattavissa älylaitteille Google Playsta ja App Storesta.