Nuoret löytävät yhä enemmän uutta musiikkia sosiaalisen median kautta. Teoston julkaiseman pohjoismaisen Polaris Nordic: DIgital Music in the Nordics 2022 -tutkimuksen perusteella eri ikäluokat käyttävät huomattavan erilaisia lähteitä uuden kuunneltavaa musiikkia etsimiseen.
Suomessa alle 17-vuotiaat löytävät uuden musiikin ensisijaitsesti TikTokista, yli 30-vuotiaat taas radiosta. 31 prosenttia 12-17-vuotiaista suomalaisista nuorista kertoi TikTokin olevan ensisijainen lähde uuden musiikin löytämiseen. Vastaavasti 30-39-vuotiasta vain neljä prosenttia kertoi löytävänsä uutta musiikkia TikTokista.
Radion kuuntelu oli edelleen suosituin tapa löytää uutta musiikkia kaikissa ikäryhmissä 28 prosentilla. Radion merkitys on kuitenkin vähentynyt roimasti, sillä vielä vuoden 2020 tutkimuksessa 38 prosenttia suomalaisista kertoi löytävänsä uutta musiikkia sen kautta.
Nuorten keskuudessa korostui myös ystävien suositusten merkitys. Teineistä 20 prosenttia kertoi löytävänsä musiikkia ystäviensä kautta, kun kaikenikäisten keskuudessa ystäviin luotti vain kahdeksan prosenttia.