Suomessa vietetään 12.-18. syyskuuta vuodesta 2013 lähtien järjestettyä hävikkiviikkoa. Elintarvikkeiden hintojen noustessa hävikkituotteet kiinnostavat yhä useampia kuluttajia paitsi ekologisista syistä, myös oman kukkaron kevenemisen vuoksi.
S-ryhmän päivittäistavarakaupan asiakkaat ostivat yhtiön tiedotteen mukaan viime vuonna noin 87 miljoonaa punalaputettua tuotetta. S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysahon mukaan parhaiten kaupaksi menevä hävikkiuhan alla oleva kala- ja lihatuotteet, kuten lohifilee ja jauheliha. Myös paistopistetuotteiden, kuten riisipiirakoiden, croissanttien ja lihapasteijoiden kysyntä on vilkasta.
Punalaputettujen tuotteiden kysyntä on kasvanut myös K-ryhmän kaupoissa. Punalaputettujen tuotteiden kappalemäärän myynti kasvoi elokuun loppuun menessä lähes 12 prosenttia edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. K-ryhmän tiedotteen mukaan punalaputettuja tuotteita myydään kappalemääräisesti enien leivässä, valmisruoassa, lihatuoteissa, jogurteissa, vanukkaissa ja maitovalmisteissa.