S-Pankin verkkopankissa oli huhti-elokuun välisenä aikana häiriö. Se tarjosi osalle asiakkaista pääsyn toisten asiakkaiden tileille. Järjestelmähäiriö on sittemmin korjattu.
S-Pankin tiedotteen mukaan toisen asiakkaan tunnuksilla pääsi kirjautumaan verkkopankkiin noin muutama sata asiakasta. Pienessä määrässä tapauksia häiriöttä hyödynnettiin väärinkäytöksiin. Tällaisia olivat esimerkiksi luvattomat maksut ja kolmansien osapuolten verkkopalveluihin kirjautuminen.
– Pyydämme anteeksi tapahtunutta ja olemme syvästi pahoillamme. Otamme palveluidemme turvallisuuden erittäin vakavasti ja kehitämme jatkuvasti uusia tapoja suojata palveluitamme, S-Pankin digitaalisten palveluiden kehittämisestä vastaava johtaja Carl-Edvard Holmberg kertoo tiedotteessa.
Häiriö johtui verkkopankin yksittäisen ohjelmistokomponentin virheellisestä toiminnasta. S-Pankki on tehnytt poliisille tutkintapyynnön tapaukseen liittyen. S-Pankin mukaan asiakkaille korvataan kaikki häiriösttä johtuneet välittömät taloudelliset vahingot, ja pankki on ollut yhteydessä niihin asiakkaisiin, joita tilanne on koskettanut.