Fazerin Reissumies-leipäpussien ulkoasu muuttuu jälleen. Niissä perinteisesti nähty Reissumies-maskotin kuva katoaa pusseistat. Hahmon pysyvää katoamista säikähtävien onneksi muutos on tosin väliaikainen.
Reissumies-pusseissa nähdään marraskuun ajan tyhjä keltainen kohta. Tyhjät etiketit kuvaavat Fazerin mukaan kadonneita nuoria. Tempauksella halutaan nostaa esille syrjäytymisen vuoksi yhteiskunnalle näkymättömäksi jääneitä nuoria ja tukea sitä ehkäisevää työtä.
– Yksikin syrjään jäänyt nuori on liikaa. Haluamme avata yhteiskunnallista keskustelua nuorten tilanteesta ja hyvinvoinnista, jotta kaikki nuoret voisivat paremmin, kertoo Reissumiehen brändistä Fazer Leipomoilla vastaava Ari Ahola.
Nuorten kuuntelemiseen kannustavan kampanjan kasvoina toimivat hiphop-artisti Hassan Maikal, tubettaja Deata ja MS-tautia sairastava somevaikuttaja ja opiskelija Sandra Kurki. Kaikki heistä ovat puhuneet syrjäytymisen ehkäisemisestä ja edistäneet monimuotoisuuden hyväksymistä. Reissumiehen kampanja toteutetaan yhteistyössä Aseman Lasten kanssa.
Mihin hävisi #Reissumies?
Osasta kaupan leipäpusseista Reissumies on kadonnut. Myös 50 000 suomalaista nuorta on kadonnut. Mitä tehdä? Reissumies ja Oululainen kannustavat yhdessä kanssamme kuuntelemaan nuoria ja kysymään mitä kuuluu. #OmanTiensäKulkija #MitäSulleKuuluu #Walkers pic.twitter.com/mhoqOiJgUq
— Aseman Lapset ry (@AsemanLapsetRy) November 1, 2022