Ananas jakaa vahvasti suomalaisten mielipiteitä erityisesti pizzan täytteenä. Lonkeron makuna ananakseen suhtaudutaan kaiketi innokkaammin. Juomavalmistaja Hartwall on nimittäin tuomassa kauppoihin ananaslonkeron kuluttajien toiveesta.
– Ananas on ollut lonkeron ystävien ehdottomasti eniten toivoma makuvaihtoehto, ja se istuu myös tämän kevään yleiseen fiilikseen. Se sopii täydellisesti niin viisuhuumaan ja lätkän kisakatsomoon kuin vappuun ja kesän aurinkoisiin päiviin, Original Long Drinkin tuotepäällikkö Ella Berner kuvailee tiedotteessa.
Hartwallin mukaan yhtiön vuonna 2022 teettämässä kuluttajatutkimuksessa jopa 73 prosenttia vastaajista haaveili ananaksen makuisesta lonkerosta. Ananaslonkero ei ole virvoitusjuomayhtiön kevään ainoa trooppinen uutuusmaku. Hyllyille saapuu myös Original Long Drink Mango -juoma. Se on osa Sleek-tuotesarjaa, jossa on perinteisiä lonkeroita vähemmän alkoholia ja kevyempi maku.