Tupakkatuotteiden pakkausten ulkonäkö muuttuu rajusti tämän kevään aikana. Niistä katoavat logot ja muut brändi-ilmeet. Muutoksen taustalla on viime vuoden huhtikuussa tehdyt tupakkalakiin liittyvät tiukennukset.
Plain packing -sääntelyn vuoksi vähittäismyyntipakkaukset eivät saa jatkossa erottua toisistaan. Muutos koskee tupakkatuotteita, sähkösavukkeita ja täyttösäilöitä. Tavoitteena oli Sosiaali- ja terveysministeriön mukaan vähentää tuotteiden houkuttelevuutta erityisesti nuorten silmissä.
Tuotemerkin nimi näkyy tupakka-askeissa jatkossakin, mutta se on kirjoitettu merkistä riippumatta samanlaisella fontilla. Yhdenmukaiset pakkaukset ovat olleet ennestään käytössä muun muassa Australiassa, Iso-Britanniassa ja Norjassa. Suomessa muutos astuu voimaan toukokuussa.