Euroviisuhuuma on näkynyt Suomessa odottamattomillakin tavoilla. Piña coladan suosio on räjähtänyt käsiin Suomen edustaja Käärijän mainittua klassikodrinkin Cha Cha Cha -kappaleessaan.
Piña coladan suosio on näkynyt ravintoloissa ja kaupoissa. Ylen mukaan esimerkiksi Keskon kaupoissa sekä alkoholillisten että alkoholittomien piña colada -tuottieden myynti on selvästi kasvanut. Myös S-ryhmässä ja Lidlissä on varauduttu ainesten kysynnän kasvuun.
Piña colada valmistuu drinkkinä helposti. Cocktailiin tulee 4 senttilitraa vaaleaa rommia, kylmää kookosmaitoa tai kookoskermaa, kylmää ananasmehua ja jäitä. Juomaan kuuluvat perinteisesti myös jäiset ananaspalat ja ruokosokeri, mutta ne eivät ole välttämättömiä.
Piña colada onnistuu myös alkoholittomana. Jättämällä rommin pois kyseessä on raikas ja kesäinen juoma, joka maistuu niin absolutisteille kuin muista syistä alkoholitonta versiota kaipaavillekin. Juoma kehitettiinkin alun perin juuri alkoholittomaksi cocktailiksi.
Mikäli piña coladan valmistaminen tuntuu liian vaivalloiselta, ei hätää. Monissa kaupoissa on myynnissä myös valmiita piña colada -juomaseoksia sekä alkoholillisina että alkoholittomina versioina.