Suomessa järjestetään Visit Finlandin toimesta onnellisuuskurssi, jonka puitteissa ensi kesäkuussa joukko kansainvälisiä matkailijoita sukeltaa suomalaisuuteen osallistumalla Järvi-Suomessa pidettävälle kurssille. Find your inner Finn – Master in Happiness -kampanja esittelee maailmalle Suomen matkailun vahvuuksia, luonnonläheistä elämäntapaa ja onnellisuustaitoja, joista Suomi onkin jo hyvin tunnettu.
Maaliskuun alussa alkanut kampanja on herättänyt kansainvälisesti suurta kiinnostusta. Kampanjassa kannustettiin ulkomaisia matkailijoita hakemaan mukaan nelipäiväiselle onnellisuuskurssille Suomeen. Kurssille saatiin lopulta yli 150.000 hakemusta yli 190 maasta. Visit Finlandin markkinoinnista vastaavan Heli Jimenezin mukaan kiinnostus ylitti kaikki odotukset.
Kansainväliset mediat kuten CNBC, CBS News ja Forbes ovat kirjoittaneet Suomesta ja kampanjasta, minkä lisäksi moni media haluaisi tulla myös seuraamaan onnellisuuskurssia paikan päälle. Myös realitytähti Kourtney Kardashian jakoi kampanjan sisältöä omalla Instagram-tilillään yli 216 miljoonalle seuraajalleen.
Nelipäiväinen onnellisuuskurssi rakentuu suomalaiseen luontoon ja kulttuuriin liittyviin teemoikin ja valmentajina toimii inspiroivia henkilöitä, jotka julkistetaan kampanjasivuilla myöhemmin toukokuussa. Kurssille on valittu hakemusten perusteella 14 matkailijaa eri puolilta maailmaa ja elämys on heille ilmainen. Masterclass of Happiness pidetään kesäkuussa Kuru Resortissa Rantasalmella.