Saksalainen automerkki Opel on uudistanut hieman ilmettään. Yhtiö on esitellyt uuden logonsa, joka korvaa vuosien ajan käytössä olleen symbolin. Uusi logo otetaan käyttöön ensi vuonna.
Opelin logo ei muutu järisyttävästi. Merkittävin ero on sen ympyrän sisällä olevan Blitz-salamakuvion uusi ilme. Uusi logo nähdään yhtiön autoissa ensi vuodesta alkaen, mutta markkinointimateriaalissa se on jo käytössä.
Opelin mukaan Blitz-salamkuvio on edelleen hyvä valinta yhtiön logoksi, sillä salama voi viitata myös sähköön. Yhtiö kertoo sen olevan nyt ajankohtaisempi kuin koskaan, sillä salama symboloi Opelin pyrkimyksiä keskittyä Euroopassa kokonaan sähköautoihin vuoteen 2028 mennessä.
More energy to the #Opel Blitz. #ThisIsOpel, this is our new
logo, our compass to head forward. pic.twitter.com/Q2OjLgOisn— OPEL (@Opel) June 26, 2023
Opel has unveiled its new logo featuring a lightning bolt and a fresh design, embracing the world of electric cars. 🔌🔋 Do you like it? pic.twitter.com/gUshFjqXcf
— Rubén @Hume (@Hume_Studio) June 26, 2023