Huijausviestit lähetetään usein paljon käytössä olevien ja luotettujen firmojen nimissä. Tietoturvayhtiö Check Pointin brändiväärennösraportista selviää, minkä firmojen nimissä huijarit tyypillisimmin esiintyvät.
Alkuvuonna huijarit esiinyivät enitetn LinkedIn-somepalvelun nimissä. Loppukesästä eniten väärennetyksi brändiksi nousi kuitenkin kuljetuspalvelu DHL. Heinä-syyskuun aikana huijausviesteistä jopa 22 prosenttia oli lähetetty DHL:n nimissä.
Check Point kehottaa tiedotteessaan olemaan erityisesti loppuvuodesta verkkokaupoissa asioivia olemaan tarkkana. Verkkokauppojen vuoden vilkkain sesonki on alkamassa, ja sen myötä moni odottelee viestejä tilauksiaan toimittavilta kuriirifirmoilta. DHL:ltä lähetystä odottavia suositellaan tarkastamaan pakettinsa tilanteen yhtiön virallisilta verkkosivuilta sähköpostiviesteihin luottamisen sijaan.
Huijauksissa väärennetyimpien brändien listan kärkisijoilla esiintyi vuoden 2022 kolmannella neljänneksellä pääosin teknologia-alan nimiä. Kärkiviisikkoon nousivat DHL:n lisäksi Microsoft, LinkedIn, Google ja Netflix.