Kassahihnalle asiakkaiden ostosten väliin laitettavat kapulat sujuvoittavat asiointia huomattavasti erityisesti ruuhkan keskellä. On kuitenkin erimielisyyksiä siitä, kenen tehtävä kapulan laittaminen hihnalle on.
Joidenkin mielestä vastuu kapulasta kuuluu ensimmäiselle asiakkaalle. Toisten mielestä jokaisen täytyy huolehtia kapulastaan itse. Nyt asiaa on kommentoitu Lidlin toimesta kauppaketjun tiedotteessa.
– Tämä aihe on kyllä kuuma peruna. Kassalla olen huomannut, että kassakapulan laitto voi mennä kummin päin tahansa. Jos henkilöllä on paljon ostoksia, hän usein laittaa kassakapulan tuotteidensa jälkeen. Jos asiakkaalla on vain pari tuotetta, kassakapulaa ei käytetä niin helposti, kommentoi Lidlin Graniittitalon myymälässä työskentelevä Leben Norrie.
Norrien mukaan joskus eteen tulee yllättäviä tilanteita, joissa jokin tuote on tippunut kassakapulan väärälle puolelle. Joskus kapulan käyttö ja siihen liittyvä ikuisuuskysymys menee jopa ihmisten tunteisiin. Useimmat kuitenkin suhtautuvat asiaan huumorilla.
– Mielestäni kassakapulan käyttö kuuluu sille, joka latoo tavarat hihnalle. Kassakapula tulisi laittaa omien ostosten jälkeen. Myös siinä tapauksessa, vaikkei jonossa olisi ketään muuta. Se on kassallekin kiva, kun hihna pysähtyy kapulasta ostosten jälkeen, Norrie toteaa.